• Konsultacje na terenie szkoły

    od 1 czerwca - więcej

    zakładka: ważne!

  • Nabór uczniów do klasy I

    2020/21 - więcej zakładka:

    Rekrutacja

     

  • Zapewniamy praktyki

    w renomowanych 

    bydgoskich firmach!

     

     

  • Wektor nauczy

    dowolnego zawodu!

     

  •  

    Uczymy za darmo!

  • Gratis - wycieczka

    zagraniczna!

  • Gratis - tablet!

  • Dla uczniów-gratis

    materiały do nauki!

W-F

UWAGA WAŻNE

Uczniowie klas ICD i II AB, którzy nie odsyłali wykonanych zadań z powodu trudności technicznych muszą dostarczyć zeszyty (te w których wykonywali zadania z pracy zdalnej)  lub podpisane prace (przedmiot, imię i nazwisko, klasa)  ze wszystkich przedmiotów, z wszystkimi wykonanymi zadaniami do szkoły za cały okres pracy zdalnej – w terminie do 14.05. Brak emaili z zadaniami lub brak dostarczonego zeszytu do szkoły jest równoznaczny z brakiem brania udziału w nauce zdalnej a to będzie skutkowało brakiem promocji do następnej klasy i poinformowaniem urzędu miasta o niespełnianiu obowiązku szkolnego.  Urząd miasta w takich sytuacjach ma prawo nałożyć grzywnę na rodziców do 10 000 zł – karę tę może być nakładana wielokrotnie!

Prosimy o przesłanie wszystkich zadań (np. z języka polskiego ale też z innych przedmiotów), które mieliście wykonać w zeszycie a nauczyciel nie prosił o wysłanie tego na email. Wysyłacie na emaile właściwych nauczycieli lub można dostarczyć zeszyty do szkoły. Dotyczy wszystkich przedmiotów!

WF - materiał na 6h lekcyjnych w tygodniu 15-19.06

/files/files/2AB%2C_W-f_(15.06-19.06).pdf

WF- materiał na 6h lekcyjnych w tygodniu 01-05.06

/files/files/W-F%2C_1CD%2C_2AB(1).pdf

 

W-F - Materiał na 6h lekcyjnych w tygodniu 18-22.05. dla klasy 2AB

/files/files/WF18-22.05.pdf

+ załącznik /files/files/NordicWalking.pdf

 

Wychowanie fizyczne. Materiał na 6 godzin lekcyjnych dla klas: 2AB,  w tygodniu B (od 04.05 – 08.05.2020)

Drodzy uczniowie!

W ramach dzisiejszych zajęć z wychowania fizycznego, przygotowaliśmy 3 tematy.   

            Pierwszy jest aktualny z punktu widzenia, współczesnego sportu. Od zawsze profesjonalny sport, kojarzył się z wielkimi imprezami oraz zdobywaniem na nich medali. Trzeba również wspomnieć o ogromnym wysiłku i wyrzeczeniach, które są, nieodłącznym elementem pracy każdego sportowca. Nie zawsze jednak osiąganie sukcesów, odbywa się w sposób zgodny z duchem fair play. Niektórzy wykorzystują do tego możliwości, jakie daje medycyna XXI wieku. Aby mocniej się w to zagłębić, zajmiemy się tematem związanym z dopingiem w sporcie.

linki do zadania: /files/files/Challenge__z_wod%C4%85_-_3_dni%2C_instrukcja.pdf

/files/files/Prezentacja-_Rola_wody_w_organi%C5%BAmie_cz%C5%82owieka.pdf

Temat 1: Sportowcy przyszłości - doping (2h lekcyjne),

Poniżej znajdziecie link do filmu dokumentalnego na YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=vqd_c250hbI

(Prosimy o uważne obejrzenie filmu)

Zadania obowiązkowe dla wszystkich uczniów do wykonania w domu:

Na podstawie obejrzanego przez Was filmu proszę o udzielenie odpowiedzi na 10 pytań:

1. Czy modyfikacje genetyczne u sportowców to samo zło? Napisz nazwisko bioetyka, który uważa inaczej, oraz jego zdanie na ten temat.

2. Ile jest na świecie laboratoriów antydopingowych? Jak długo próbka B sportowca, jest przechowywana w tych laboratoriach?

3. W jaki sposób, da się wykryć doping genetyczny?

4. Kto był ostatnim białym mistrzem olimpijskim w biegu na 100 metrów i kiedy to miało miejsce?

5. Co jest źródłem przewagi czarnoskórych biegaczy, nad resztą sportowców?

6. W 2000 r, w berlińskiej klinice Charite, przyszedł na świat pewien niezwykły chłopiec. Co sprawiało, że był tak wyjątkowy?

7. Na czym polega dylemat Goldmana?

8. Na Uniwersytecie w Zurychu, prowadzi się badania, nad myszami którym wstrzyknięto pewien ludzki gen. Co to było oraz jak długo żyły myszy po jego wstrzyknięciu?

9. Ilu ludzi na świecie bierze anaboliki, by wspomóc przyrost mięśni?

10. W 2006 pewien niemiecki trener został skazany za doping na 16 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu. Podczas procesu, ujawniono maile, gdzie pytał o środek, do dopingu genetycznego. Co to było?

Po wykonaniu zadania zapisujecie plik (najlepiej w Wordzie, WordPadzie lub Notatniku) i wysyłacie jako załącznik na maila:

klasa 2 AB -  przem.zamroczynski@gmail.com albo Skype live:przem.zamroczynski

klasa 1 CD – macias7@poczta.onet.pl albo Skype Maciej Łabuś 7

W temacie maila proszę podać swoje imię, nazwisko, przedmiot oraz klasę. Oczywiście wszystkie zadania, będą oceniane. Termin wykonania zadania do 15.05.2020

         Kolejne 2 tematy związane są z edukacją zdrowotną oraz aktywnością fizyczną, a mianowicie:

Temat 2: Rola wody w organizmie człowieka (1h lekcyjna),

Temat 3: Ćwiczenia w domu z wykorzystaniem przedmiotów nietypowych (3h lekcyjne)

 

 

  Odnośnie drugiego tematu, przygotowaliśmy prezentacje, która udzieli odpowiedzi na takie pytania jak:

- Ile wody ma w sobie człowiek na poszczególnych etapach życia?

- Skąd się bierze oraz gdzie się znajduje H2O w ciele człowieka?

- Dlaczego tak istotne jest odpowiednie nawodnienie organizmu?

- Jakie są długoterminowe korzyści, płynące z wody dla naszego organizmu?

  Do trzeciego tematu dołączona jest, krótka instrukcja jak wykorzystać przedmiot nietypowy jakim jest butelka z wodą do codziennych ćwiczeń w domu. Przygotowaliśmy dla was również wyzwanie (challenge). Osoby, które je podejmą, otrzymają pozytywną ocenę. Także zachęcamy do podjęcia wyzwania.

Zadania dla chętnych do wykonania w domu:

Osoby zainteresowana podejmują wyzwanie (challenge). Przez 3 dni wykonujecie, ćwiczenia fizyczne zgodnie z załączoną instrukcją, z wykorzystaniem butelek z wodą. W trakcie ćwiczeń dokumentujecie Wasz wysiłek fizyczny, poprzez nagrywanie filmiku lub serii zdjęć z każdego dnia. Po skończonym wyzwaniu, wysyłacie całość jako załącznik na maila:

klasa 2 AB -  przem.zamroczynski@gmail.com albo Skype live:przem.zamroczynski

klasa 1 CD - macias7@poczta.onet.pl albo Skype Maciej Łabuś 7

W temacie maila proszę podać swoje imię, nazwisko, przedmiot oraz klasę.  Oczywiście wszystkie przysłane zadania, będą przeze mnie oceniane. Termin wykonania zadania do 15.05.2020

Pozdrawiamy i życzymy zdrowia

Maciej Łabuś i Przemysław Zamroczyński

 

 

 

Przedmiot- wychowanie fizyczne 6 godziny lekcyjne - test z wiedzy sportowej. 20-24.04.2020
 
 
Drodzy uczniowie!

W ramach zajęć z wychowania fizycznego, omówimy w tym tygodniu dwa tematy:

 

1. Piramida zdrowia 

2. Właściwa masa ciała

 

Wszyscy wiemy jak ważne w naszym życiu jest prawidłowe odżywiane oraz odpowiednia waga ciała. W związku z tym przygotowaliśmy dla Was dwie prezentacje w PDF (wszystko znajdziecie w załącznikach) Po zapoznaniu się z ich treściami, proszę abyście:

- zapamiętali, czym jest piramida żywienia,

- znali zasady zdrowego stylu życia,

- wiedzieli, jakich produktów spożywczych unikać w codziennym jadłospisie,

- wiedzieli co oznacza dokładnie skrót BMI, oraz kto go wymyślił,

- potrafili obliczyć swój wskaźnik BMI.

 

Zadania do wykonania w domu:

W ramach lekcji zdrowego żywienia przygotuj w domu zdrową sałatkę. Może być np. warzywna, rybna, owocowa. Wykorzystajcie dostępne w domu,produkty spożywcze. Ważne, żeby pamiętać o używaniu odpowiednich zamienników i właściwym sposobie jej przygotowania. Przykłady:

- majonez zastępujemy jogurtem naturalnym

- nie smażymy tylko grillujemy lub gotujemy.

- cukier możemy zastąpić np. miodem albo słodkimi owocami.

W trakcie przygotowywania sałatki, proszę o udokumentowanie tego, poprzez nagranie filmiku bądź wykonanie serii zdjęć potwierdzających samodzielną pracę. Oczywiście możecie korzystać z pomocy domowników. Pamiętajcie, aby Wasza twarz była widoczna. Nie zapomnijcie też powiedzieć bądź napisać z jakich składników korzystaliście, w trakcie przygotowania sałatki. Po wykonaniu zadania dowody waszej pracy (filmiki, zdjęcia, przepis) wysyłacie jako załącznik na maile bądź na Skype:

klasa 2 AB-  przem.zamroczynski@gmail.com albo Skype live:przem.zamroczynski

klasa 1 CD – macias7@poczta.onet.pl albo Skype Maciej Łabuś 7

 

W temacie maila proszę podać swoje imię, nazwisko, przedmiot oraz klasę. Oczywiście wszystkie zadania, będą przez Nas oceniane. Osoba, która nie wyśle zadania otrzymuje ocenę niedostateczną. Termin wykonania zadania do 01.05.2020

 

Pozdrawiamy i życzymy smacznego.

Maciej Łabuś, Przemysław Zamroczyński
 

 

Materiał na 4 g lekcyjnych. Tydzień 06-10.04.2020

Drodzy uczniowie !
W ramach zajęć zdalnych przesyłam materiały do opracowania w domu. Proszę o zapoznanie się z informacjami zawartymi w załącznikach
 

Drodzy uczniowie!

Aby w odpowiedni sposób spożytkować wasz czas, przygotowałem zadania z wychowania fizycznego do wykonania samodzielnie w domu. W tym tygodniu proszę o zapoznanie się z dwoma tematami:

  1. Znaczenie rozgrzewki (1h lekcyjna),
  2. Przypomnienie przepisów wybranych dyscyplin sportowych (1h lekcyjna)

/files/files/Wychowanie_fizyczne_-_zadania.docx

 

P.S. Gdybyście mieli jakiekolwiek pytania bądź prośby możecie się ze mną kontaktować poprzez popularny komunikator głosowy Skype. Moja nazwa użytkownika to: live:przem.zamroczynski

/files/files/Znaczenie_rozgrzewki.pptx

/files/files/Przepisy_wybranych_dyscyplin.pdf

 
pozdrawiam
Przemysław Zamroczyński

 

Tydzień 23-27.03.2020

Materiał na 6 g lekcyjnych. Zaczynamy od rozgrzewki i dowolnie wybieramy ćwiczenia.

Trening w domu: rozgrzewka

Aby uniknąć niepotrzebnych urazów, należy pamiętać o porządnej rozgrzewce. Podnosi ona temperaturę ciała oraz przygotowuje organizm do wzmożonego wysiłku.

Jest to ważny aspekt, który nie może zostać pominięty. Wszystkie mięśnie, ścięgna, stawy oraz więzadła potrzebują odpowiedniego rozruszania, aby nabrały elastyczności. Organizm musi zostać ukrwiony, bowiem podczas treningu serce bije szybciej, pompując krew. Cały układ krwionośny podczas wysiłku wskakuje na "wyższe obroty". Zaleca się, aby rozgrzewka trwała ok. dziesięć minut.

Przykładowa rozgrzewka:

Lp. Ćwiczenie Czas/Powtórzenia
1. Pajacyki lub bieg bokserski 1-2 minuty
2. Krążenia głową w prawo i lewo po 10 powt. na stronę
3. Krążenia ramion w przód 10 powt.
4. Krążenia ramion w tył 10. powt
5. Rozruszanie nadgarstków w prawo i lewo 15-30 sekund
6. Krążenia bioder w prawo i lewo po 10 powt. na stronę
7. Krążenia kolan w prawo/lewo/do środka/na zewnątrz 10 powt. każda sekwencja
8. Krążenia stawów skokowych w prawo i lewo po 10 powt. na stronę
9. Skłony w rozkroku do środka 10-15
10. Skłony przy wyprostowanych nogach 10-15
11. Podskoki z kolanami do klatki piersiowej 10-15
12. Pompki 8-15
13. Przysiady 15-30
Trzeba pamiętać, aby skupić się na dokładnym ruchu każdego stawu. Nagłe agresywne ruchy mogą spowodować kontuzję.
 
 

Trening w domu: plany ćwiczeń

Poniższy plan numer jeden zalecamy zrobić w 2-4 obwodach. Proponujemy 30 sekund przerwy pomiędzy ćwiczeniami i dwie minuty po każdym obwodzie. Zaleca się trenować 2-5 razy w tygodniu. Jeśli chodzi o powtórzenia, to za każdym razem należy celować w najwyższą liczbę.

Plan pierwszy:

Lp. Ćwiczenie Powtórzenia
1. Pompki klasyczne z rękami rozstawionymi na szerokość barków (dla ułatwienia można robić je na kolanach) 8-15
2. Przysiady 20-30
3. Pady (padnij, powstań) 8-15
4. Brzuszki proste 15-30
5. Podskoki z przyciąganiem kolan do klatki piersiowej 8-15
6. Pompki z rękami ustawionymi jak najwęziej (dla ułatwienia można robić je na kolanach) 8-15
7. Brzuszki skośne 10-15 na stronę
8. Wykroki w przód Po 10-15 na nogę
 

Plan numer dwa jest już dla bardziej zaawansowanych osób. Tutaj każde ćwiczenie wykonujemy po 2-4 serie, dopiero później przechodzimy do następnego. W tym przypadku nie ma obwodów, choć po zakończeniu, gdy będzie się jeszcze na siłach można zacząć od początku . Po każdej serii proponujemy 15-30 sekund przerwy i minutę przerwy przy przejściu do kolejnego ćwiczenia.

Plan drugi:

Lp. Ćwiczenie Serie Czas/Powtórzenia
1. Pompki z klaśnięciem 2-4 6-12
2. Przysiady z wyskokiem 2-4 20-30
3. Unoszenie nóg do góry leżąc 2-4 10-15
4. Plank 2-4 30 s - 1 min
5. Wspięcia na palcach 2-4 30-45
6. Pompki z nogami na podwyższeniu 2-4 8-15
7. Plank bokiem 2-4 30 s - 1 min
8. Martwy ciąg na jednej nodze z butelką/książką 2-4 Po 10-15 na nogę

Trening w domu: rozciąganie i regeneracja

Ludzie często po treningu zapominają o prawidłowej regeneracji. Zalecamy, aby po wykonaniu treningu poświęcić około 15 min na rozciąganie. Niepomijanie tzw. stretchingu z pewnością przyczyni się do osiągania lepszych wyników. Wbrew pozorom, nie jest to strata czasu. W ten sposób minimalizujemy ryzyko kontuzji oraz uelastyczniamy ciało, pozbywając się codziennych dolegliwości. Stretching ma nas wyciszyć i odstresować.

Ważne, aby się nie przesilać. Należy wykonać taki zakres ruchu, na jaki pozwala ciało. Trzeba też pamiętać o spokojnym i kontrolowanym oddechu. Systematyczność - to słowo klucz, z czasem mobilność będzie się zwiększała.

Plan:

Lp. Ćwiczenie Serie Czas/Powtórzenia
1. Skłony do wyprostowanych nóg 2-4 30 s
2. Skłony do środka/prawej/lewej nogi w rozkroku 2-4 20-30 sekund w każdą stronę
3. Podpór rękami i przyciąganie bioder do podłoża 2-4 30 s
4. Przyciąganie pięty do pośladka w leżeniu przodem 2-4 30 s na stronę
5. Przyciąganie kolana do klatki piersiowej w leżeniu tyłem 2-4 30 s na stronę
6. Rozciąganie nadgarstków nad głową w siadzie prostym 2-4 30 s
7. Koci grzbiet 2-4 10-15 w górę i w dół
8. Przyciąganie głowy do barku 2-4 30 s na stronę

W cyklu treningowym oprócz rozgrzewki, ćwiczeń i rozciągania bardzo ważnymi aspektami jest sen oraz dieta. Zaleca się, aby spać 7-8 godzin dziennie. Zachęcamy do zmiany nawyków żywieniowych w trosce o sylwetkę. Prawidłowa dieta to połowa sukcesu.

Pozdrawiam. Maciej Łabuś:)

 

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.